Monday, March 21, 2005

AGR [WEEKLY UPDATE 11]

Gasten,

Hierbij weer een update met de titel "Waar een wil is, is een weg of een HSL viaduct"

Vrijdagavond ben ik begonnen met het omzetten van mijn dunnebandjes. Het wordt tijd voor de lange tochten had ik mezelf maar voorgenomen. Na een hel van 1,5uur zat de achterband erop. Pompen maar.... lekke binnenband. Wiel in een hoek van de kamer gegooid en op zaterdagochtend weer een nieuwe poging gewaagd. Na een uur zat de band er eindelijk op.
Voor de zekerheid nog even op zaterdagochtend naar de fietsenwinkel gegaan om binnenbanden te kopen. Zaterdagavond was het tijd voor het verwisselen van mijn voorwiel. En niet te geloven, weer een lekke binnenband. Zondagochtend het klusje afgemaakt. Zondagochtend begonnen we met een fietstochtje. Ray en ik spraken af bij de Ridderster (A15 /A16) om 11.00uur. Door het vieren van ons tenniskampioenschap werd het 11.30uur. Het plan was om naar 's Gravendeel te rijden en daar om 12.30 Sven op te pikken. In Zwijndrecht kregen we het telefoontje waarop wij al niet hoopte. Sven was iets te enthausiast met het oppompen van zijn band, zodat het ventiel afbrak. Ik heb dat zelf ook al een paar keer gehad en ken dus de frustratie. (franse ventiele sucken gewoon) Ray en ik besloten verder te fietsen en na een kleine 30km kwam de Moerdijkbrug inzicht. Nog even getwijfeld of we naar Werkendam zouden fietsten, maar toch maar de km maken in de Provincie Noord-Brabant. Na de Moerdijkbrug besloten we de ANWB-Route LF11A te rijden. Dit is een route die start in Den Haag en in Breda stopt. Via de plaatsen Lage-Zwaluwe / Hoge Zwaluwe / Helkant / Wagenberg / Terheijden kwamen we met wind tegen in Breda aan.

Na een lekker broodje Kipkerry op de grote martk van Breda, besloten we weer terug te gaan. Door een verkeerde inschatting van mij en een gebrek aan wegbewijzeringsborden hebben we nog een uur in Breda gereden voordat we er eidelijk uit waren. Prinsenbeek / Etten-Leur dan maar aanhouden. Met het BAM hoofdkantoor inzicht besloten we even om te stoppen. Ray had het gehad en besloot met de trein van Prinsenbeek naar Dordrecht te rijden en vanuit dit station weer verder te fietsen naar Barendrecht. Ik ben weer op de fiets gestapt en ben de A16 / HSL lijn gaan volgen om zo snel mogelijk in Dordrecht te komen. In principe ging het goed met mij, alleen zijn de fietspaden nog niet helemaal aangepast aan de HSL werkzaamheden. Zo moest ik een keer mijn fiets oppakken en gebruik maken van een viaduct van de HSL. Er was geen mogelijkheid om een net nieuw gegraven kanaal over te steken. Uiteindelijk was ik rond een uur of 17.00 weer in Dordrecht en was ik om 18.00uur weer in Rotterdam. Uiteindelijk was ik 40min later thuis dan Ray. Ray heeft toch 92km gereden en dat ging over het algemeen lekker. Ik ben op een stand van 123km gekomen en heb alvast even de AGR afstand gereden. Heb nu wel pijn in mijn knie en ben op mijn gezicht zelf een beejte verbrand, maar het was wel weer een lekkere tocht.

Nu even opmaken voor wintersport en dan zal er in wk13 weer gefietst worden. Zondag 03april wordt er weer op de dunne banden gefietst. We proberen weer een km of 100. Ik heb nu in totaal 312km gereden in 2005. Nog 188km te gaan en dan is geplande 500km voor de AGR gelukt. De ronde van Vlaanderen is wk14. Mast/Sjoerd/MvO doen al mee. Wie wil er nog meer mee. 75km is te doen in het heuvellandschap van Belgie. Inschrijving is terplaatse, dus je kan redelijk laat beslissen of je meegaat.

Tot slot, de groeten.